Dit domein is opgezegd en komt per 9-9-2024 vrij.

Het jaar 2022 was voor ons een experimenteel vakantie jaar. Drie maal op vakantie met achtereenvolgens een vouwwagen, caravan, en dan een chalet gehuurd met vrienden.
Klik op de kaart voor volledig routebeeld.

Nadat we in April een vouwwagen hadden uitgeprobeerd, zijn we op 02 juni voor onze 1e vakantietrip naar Frankrijk afgereisd. Doel was om met 2 tussenstops bij familie in de Dordogne aan te komen.

JUNI 2022: De reis naar Beaumont-du-Perigord
De 1e stop was in Noord Frankrijk, camping Châlons-en-Champagne >>>> in de gelijknamige streek. De vouwwagen Conway stond zonder voortent inderdaad binnen 10 minuten. De camping was rustig en na een goede nacht trokken we door naar de stadscamping van Vichy, gelegen in het buurtschap Brest: camping la Croix St. Martin >>>>. Hier waren we 11 jaar geleden ook al en ook nu troffen we de zelfde plek op de camping, maar ook het zelfde slechte weer. De camping krijgt niet zo goede kritieken, maar daar zijn we het niet mee eens. Gastvrij en goede plekken. Ja, wat ouder. Maar schoon en goed. Daar was de prijs ook naar, dus niet zeuren mensen.
De volgende dag doorgetrokken naar Beaumont-du-Perigord, waar we een paar dagen bij de zus en zwager van Paul hebben doorgebracht. Een heerlijk weerzien na 7 jaar! We zijn daar vreselijk verwend. De foto’s hiervan houden we beperkt in verband met de privacy.

Op 09 juni zijn we verder gegaan naar Il de Ré, een eiland in de Golf van Biskaje met een brug verbinding naar het vaste land. Op camping Le Platin in  Rivedoux-Plage >>>> vonden een mooi plek, vlak aan zee. Daar de vouwwagen met voortent opgezet, een heerlijke ruimte tot onze beschikking. En de nachten hadden we het, ondanks de stevige zeewind, niet te koud.
Het eiland zelf was genieten, een echt fietseiland met prachtige strategische havens en vestingsteden.
In plaats van de geplande twee dagen zijn we vijf dagen gebleven.

Op de weg terug naar huis hebben we overnacht in Port-le-Grand/Abbeville, camping Château des Tilleuls >>>>. Luxe met eigen sanitair en een prima restaurantje. Dat hadden we wel verdiend. Vandaar vanwege het steeds slechter wordende weer rechtsreeks naar huis gegaan en de laatste geplande stop in Nieuwvliet overgeslagen.

JULI 2022, FIETSVAKANTIE IN RUURLO/BORCULO
Omdat we steeds meer verslaafd aan fietsen raken, besloten we in juli een fietsvierdaagse te doen. De keuze viel op de 50e Fietsvierdaagse Borculo >>>>. De camping tussen Ruurlo en Borculo in, mini camping en camperplaats Brinkman >>>>. Maar niet meer met de vouwwagen, die was inmiddels weer verkocht (we vonden een tent te koud), maar met een Hobby caravan.
Brinkman werd vanaf 16 juli het uitvalpunt. Enkele dagen de omgeving verkend en vanaf dinsdag 19 juli op de fiets. Vanwege de code oranje werd de tweede dag uitgesteld naar zaterdag 23 juli. Deze dag zijn we naar huis gegaan.

SEPTEMBER 2022, ITALIË TOSCANE, MONTALTO DI CASTRO
Via TUI hadden we met vrienden een weekje in de Toscane gepland. Maar met de auto twee dagen heen en ook twee dagen terug. Heen hebben we in de buurt van Luzern overnacht. Twee kamers met ontbijt. Harde bedden, maar verder te doen.
Onderweg naar Camping California >>>>, waar onze stacaravan stond, heftig zwaar weer. Langdurige slagregens en zeer veel onweer. Rivieren die over de wegen liepen. Dat leek niet veel goed te voorspellen, maar dat viel mee. Wel ruim een uur extra onderweg.
We hebben de dagen doorgebracht op de camping en aan zee. Het zwembad was ook zonder meer uitstekend, jammer van de verplichte badmutsen.
Donderdag 8 september hebben we een dagje Rome gedaan. 110 kilometer met de trein, kosten per persoon € 7,00!! Moet je in Nederland om komen. Op het Sint Pieterplein een geo-aerth-cache gepakt. We zijn niet in de rij gaan staan om de Sint Pieter zelf te bezoeken. Uren wachten om binnen te komen leek ons niet echt een pretje.

Voor de terugreis hadden we geen hotel geboekt, dus even gezocht.
Conclusie: we overnachten in Frankrijk, hotel Kyriad Mulhouse Nord te Illzach >>>>. Wat een verrassing, op de camping geen Nederlander gezien, maar hier was net een bus Nederlanders op doorreis aangekomen. Van reisbureau Bolderman uit onze eigen woonplaats! Met mensen die onze mede reizigers kenden.
Onze kamer kende helaas versleten vloerbedekking en grote roestplekken in het bad. Het ontbijt was goed, maar de avond ervoor elders dineren. De kok van het hotel had niet genoeg in huis om ons ook te laten eten.