Dit domein is opgezegd en komt per 9-9-2024 vrij.

Caravannen op camping De Midden Veluwe Harskamp.

We hadden er wel zin in om de caravan echt uit te testen. Daarom 10 dagen vanaf woensdag 24 juni geboekt op camping  De Midden Veluwe >>>.  Nadat kleindochter Lotte bij ons was gebracht (zij ging mee omdat haar zusje haar verjaardagsfeestje hield) zijn we op weg gegaan naar Harskamp op de Veluwe. Wij hebben met hulp van Lotte de caravan opgesteld en voortent voor eerste maal geplaatst. Lotte mocht op deze hete dag gelukkig wel gebruik maken van het mooie kunstmatige zwemmeer.
Nadat we heerlijke frietjes hadden gegeten werd Lotte door haar papa opgehaald en hebben wij verder van de rust genoten. Wel even kennis gemaakt met de enige andere kampeerder(s) op het veld.

Dag 2: donderdag 25 juni.
Vandaag veel op de camping gebleven, het was heet, maar liefst 31 graden Celsius! Om af te koelen hebben naar Otterlo gefietst en daar bij de bakker een lekker ijsje gegeten. Terug kozen we een andere route, via de fietsknooppunten. Daardoor kwamen we ook langs een zogenaamd Kabouterdorp van een kunstenares. Helaas waren er bouwwerkzaamheden en vonden we het niet veilig om de tuin te bezoeken. In deze hitte smaakte het avondeten prima. Rita had een slaatje gemaakt.

Dag 3: vrijdag 26 juni.
Dit was weer een hete dag. 31 graden. Onze keuze was om met de auto (airco) naar de kampeerwinkel van De Jong in Hattem te gaan. Daar hebben we lekker geneusd, enkele kleine dingen gekocht en weer met de auto terug naar de camping. Daar aangekomen bleek dat het weekeinde ging beginnen en de eerste buren waren bezig met opzetten van vouwwagens en voortenten. Nog wel even afkoelen door pootje baden.

Dag 4: zaterdag 27 juni.
Nu kregen we te maken met overgangsweer: 2 flinke buien in middag, 25 graden. In de loop van de ochtend zijn we met de auto naar Apeldoorn gereden. Daar hebben we het winkelcentrum bezocht en ook hier weer mooie oude gevels gezien. De befaamde markt was (met eenrichtingsverkeer voor voetgangers) niet te missen. Dit was de markt waar de in 1994 overleden vader zo graag naar toe ging. Begrijpelijk hoor.
In de middag belde achtereenvolgend (schoon)zus Marian en vervolgens onze dochter Renate. Beide wilde even op bezoek komen, maar onder de Coronaregels was dit te veel. Renate kwam als eerste even voor de camping op bezoek, trots haar cadeau van man Hennie laten zien. Omdat ze 12 jaar getrouwd waren had ze van haar man een auto in nieuw staat gekregen!
Vlak na haar vertrek kwamen Ab en Marian op bezoek. Zij waren eigenlijk net thuis van een kort camper verblijf in Noord Holland, Sint Maartensvlotbrug. Het was dus een gezellige dag met wederom een bezoek aan de friettent.

Dag 5: zondag 28 juni.
Frisse dag met enkele buien, 23 graden. Ochtend's zijn we eerst thuis gaan douchen, om vervolgens naar de “Caronaverjaardag” van Alissa te gaan. Ze was erg blij met de cadeaus: van oma Rita nieuwe kleding (samen op pad geweest) en van Opa een nieuwe, gebruikte, fiets. De taart was lekker.
De middag op de camping doorgebracht met de nieuwe buurtjes John en Mieke. We hebben ze kennis laten maken met Kubb, 4 spellen gespeeld. Dan merk je wel dat je meer beweeg dan dat het spel doet geloven. Avondeten de "fantasiewok", gewoon alles in de pan en het smaakte ook nog.

Dag 6: maandag 29 juni.
Licht wisselend weer, iets fris. s’Ochtens boodschappen gedaan bij de supermarkt in Harskamp. Begin van de middag zijn we naar Barneveld gefietst. 15 km met stevige wind tegen heen, terug veel makkelijker. Dit dorp heeft leuke binnenstad. We hebben Jan van Schaffelaar gezien en de plek waar hij neerkwam was keurig afgebeeld. Shoppen ging goed: schoenen voor Paul en 2 jurkjes voor Rita. Natuurlijk ook weer een ijsje gescoord.

Dag 7: dinsdag 30 juni.
Wederom wisselend weer, regelmatig kleine buitjes. Ook weer even wat boodschappen in de ochtend.
We hadden het gepland, een bezoek aan het Zandsculpturen festijn in Garderen. Toch maar niet met de fiets, het weer zit niet echt mee dus. Hier hebben we geen spijt van. Los van de mooie beeldentuin, waar Rita een poezenbeeld kocht, een regelrechte hit. Geweldig mooi.
Hier laten we de 44 foto's in de diaserie voor zich spreken.

Dag 8: woensdag 01 juli.
De dag startte met veel regen, pas in de middag werd het half bewolkt. Deze dag kregen we bezoek van oude bekenden uit de campertijd, Marian en Rob Wehnes. Het werd een echt gezellige dag die snel voorbij ging. In de voortent hebben we geluncht en Rita heeft haar nasi voor het avondeten gemaakt.

Dag 9: donderdag 02 juli.
Een rustdag, waarin we definitief tot de conclusie kwamen dat de caravan toch niet iets voor ons was. We gaan terug naar een buscamper, de caravan gaat te koop. De dag verder doorgebracht in en om de caravan en een grotere wandeling over de prima camping gemaakt. En dat tussen de buien door.

Dag 10: vrijdag 03 juli.
Op tijd wakker, het zou vanmorgen droog blijven en dan konden we de tent droog inpakken. Zo gezegd, zo gedaan. Na afscheid van de buurtjes te hebben genomen zijn we naar huis gegaan.